Australie, Top End - Reisverslag uit Darwin, Australië van Anneke en Kees Kooijman - WaarBenJij.nu Australie, Top End - Reisverslag uit Darwin, Australië van Anneke en Kees Kooijman - WaarBenJij.nu

Australie, Top End

Door: Anneke en Kees

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Kees

20 April 2017 | Australië, Darwin

Het laatste verslagje vanuit Australie. Door een wijziging in het vluchtschema van Air Asia vertrekken we iets eerder dan gepland naar Bali. Darwin is niet spectaculair na in 1974 vrijwel geheel weggevaagd te zijn door cycloon Tracy, maar het nieuwe Waterfront is prachtig opgezet. Met een wavepool met serieus hoge golven en een open water zwembad afgeschermd met netten tegen allerlei gespuis uit de zee.
In de omgeving hebben we nog het Litchfield NP bezocht met diverse watervallen en enorme termietenburchten. Als klap op de vuurpijl tenslotte een korte boottocht op de Adelaide River vlak bij het Kakadu NP. Deze tocht wordt aangekondigd als de Jumping Crocodile Cruise en dat is ook echt wat je te zien krijgt. Enorme beesten (zo'n 6 meter) die vlak naast het niet al te grote bootje, meters uit het water komen om het aangeboden vlees (dat wel natuurlijk) te bemachtigen.
Kortom, we sluiten Top End af.

• 21 April 2017 - 08:18

Gonnie:

Terug in de bewoonde wereld zo te zien. Rare beesten die krokodillen:). Nu nog even lekker genieten van een heerlijk tropisch eiland.

• 24 April 2017 - 12:19

Helma:

lekkere golven. blijf schrijven blijven wij lezen.