Eerste stappen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Anneke en Kees Kooijman - WaarBenJij.nu Eerste stappen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Anneke en Kees Kooijman - WaarBenJij.nu

Eerste stappen in Nieuw Zeeland

Door: Anneke en Kees

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Kees

19 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Na twee lange dagen reizen en drie mooie dagen veel chinezen (eten!) in het Engelse Hongkong en het Portugese Macau zijn we aangekomen in Nieuw-Zeeland. De eerste stop was Christchurch, helaas met regen. Hier zaten ze om regen te springen in verband met de vele bosbranden, maar wij hadden toch liever een zonniger aankomst gehad. De dag erop kwam de zon dan toch tevoorschijn toen we bij Mount Cook arriveerden. Verrassend ook hier veel chinezen (mensen!) die inmiddels massaal de nationale parken bezoeken. Gelukkig zijn we dus niet alleen in dit verre land. Ze hebben wel een voller programma zodat ze na een fotostop weer snel in hun eigen bus verdwijnen. Kunnen wij even rustig genieten bij dat prachtige blauwe meer. Na Mount Cook is de volgende overnachting in Alexandra, volgens de reisgidsen de warmste plek van het land. Dat blijkt te kloppen, 33 graden vandaag. Onderweg nog de Omarama 'clay cliffs' bezocht, een bijzonder landschap ontstaan door erosie. Na Alexandra gaan we opnieuw naar de oostkust. Hoezo? Daarover later meer.

• 19 Februari 2017 - 20:27

Matthijs:

Hee Annie en Kees!

Mooie foto's hoor, dat blauwe water met die bergen op de achtergrond geeft wel een mooi plaatje! Heel veel plezier nog en ik kijk al uit naar de volgende verslagen en foto's!

Groetjes,
    Matthijs

• 19 Februari 2017 - 21:45

Willy:

Zo, de kop is eraf

• 20 Februari 2017 - 01:29

Tineke:

ha anneke en kees,
    jullie zijn al goed op gang. geweldig is nieuw zeeland hé. ben benieuwd naar de verdere foto s en verhalen, wens jullie een mooie tijd!!!
    groetjes tineke

• 20 Februari 2017 - 08:47

Tineke Van DerKolk:

Ha An en Kees,

Het ziet er nu al weer schitterend uit. Wat een prachtig land lijkt het mij toch. Ben benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes, Tien

• 20 Februari 2017 - 09:58

Helma:

wat een leuke verassing om jullie reisverslag te lezen. ziet er goed uit.
    veel plezier,ik kijk uit naar de volgende.

• 20 Februari 2017 - 20:48

Cootje:

Ha Anneke & Kees,
    zo jullie zitten lekker aan de ander kant van de wereld.Dat is pas goed afstand nemen Anneke.
    T is wel een takke end vliegen he.
    Ik ben benieuwd of jullie net zo verrast worden door de snelheid waarmee het landschap verandert als wij dat waren. Zo zit je in de bergen, zo waan je je op het Engelse platte land. De mensen zijn aardig en een tikkie gek. Ik heb er wanten, muts en een dikke wollen broek gekocht, die mafkezen liepen op blote voeten een bergtocht. Wij alles lichtgewicht spullen op meerdaagse trektochten van hut-hut, , zij met hele bloemkolen een een hardcover van oorlog en vrede in de rugzak en een liter whisky... Heb het leuk, we houden contact.

Tags: Zuidereiland