Australie, de eerste week - Reisverslag uit Eden, Australië van Anneke en Kees Kooijman - WaarBenJij.nu Australie, de eerste week - Reisverslag uit Eden, Australië van Anneke en Kees Kooijman - WaarBenJij.nu

Australie, de eerste week

Door: Anneke en Kees

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Kees

18 Maart 2017 | Australië, Eden

Uiteindelijk zijn we toch Nieuw-Zeeland uitgedreven. Niet door de overheid, maar door zeer heftige regenval in Auckland. Zaterdagochtend vroeg (dankzij tijdverschil) zijn we in een zonovergoten Sydney aangekomen. Temperaturen tot 30 graden, witte stranden, azuurblauwe zee, en een architectonisch wereldwonder. Het lijkt wel vakantie. Het operagebouw van alle kanten gefotografeerd, vanaf het water, vanaf de botanische tuinen, en van boven vanaf Sydney Harbour Bridge. Een wandeling over de kliffen naar wereldberoemd (?) Bondi Beach maken we bepaald niet alleen op zondagochtend. Half Sydney heeft hetzelfde idee over een leuke vrije dag besteding.
Na 3 fantastische dagen met onze nieuwe camper uit Sydney weggespoeld naar de Blue Mountains. Plotseling namelijk hevige thunderstorms met extreme regenval. Het tv-nieuws gaat over niets anders. Tot overmaat van ramp scheurt na al een paar kilometer onze voorruit. Die moet dus vervangen. Dat kan pas na 2 dagen weer in Sydney. Gelukkig zijn we wat langer op pad dit jaar en zou dit oponthoud geen probleem hoven worden ;-). Na het plaatsen van de voorruit opnieuw uit Sydney weggespoeld richting het zuiden. Die dag valt er precies op de plekken waar wij langs willen zo'n 200 mm (!) regen. Snelwegen worden afgesloten vanwege overstromingen. Uiteindelijk bijna weer terug in Sydney overnacht. Maar nu vrijdag 17 maart is het weer droog. We zijn een stuk zuidelijker en zitten met onze eerste kangoeroes op de camping. Op naar betere tijden?

• 18 Maart 2017 - 09:20

Tineke:

Hoi, wat een heftig begin van Australië, maar ook wel weer spannend allemaal! Ben weer erg benieuwd naar al de verhalen. En bevalt de camper???

• 18 Maart 2017 - 19:53

Helma:

hoi reisjunkies. ondanks het slechte weer ben ik wel jaloers op jullie
    australie en met name Sydney heeft mijn hart gestolen.

blue mountains ook zo mooi,met warm weer ruik je de eucaliptus.
    blijf genieten en blijf schrijven.groetjes helma.

• 23 Maart 2017 - 07:04

Willy En Peter:

Dit is toch wel pure pech hè, maar het kan je zo maar overkomen
    Wie weet volgen er nog heel veel mooie dagen ......Have fun !!